Важливим кроком для тих, хто переїхав до України, є
. Вона дає право жити на території цієї країни протягом будь-якого періоду часу, а після того, як особа буде перебувати в Україні протягом певного терміну, дасть право отримати громадянство. – справа, до якої треба поставитися серйозно. Ця процедура може викликати труднощі у тих, хто не має досвіду в юридичних питаннях. Таким людям варто звернутися за професійною допомогою. Її вам пропонує львівська компанія «Бачинський, Коломієць і партнери».Підстави для того, щоб оформити у Львові посвідку на проживання в УкраїніУкраїнські закони передбачають певні причини, за якими людина може
Якщо ви хочете отримати постійну посвідку та маєте для цього всі підстави, вам потрібно буде пройти через кілька юридичних процедур. Першим кроком на цьому шляху є збір пакету документів. Отже, вам знадобиться наступний перелік паперів:
- Паспорт або інше посвідчення особи та його копія;
- Копія рішення про те, щоб надати вам дозвіл на імміграцію;
- Квитанції про сплату всіх частин послуги;
- Чотири фотографії на матовому папері 3,5 на 4,5 см;
- Копія довідки про те, що вам видали ідентифікаційний код (якщо є);
- Переклад документів українською мовою (в разі необхідності).
Крім оплати самої послуги, необхідно також сплатити держмито. Деякі категорії осіб звільняються від цієї процедури (інваліди та постраждалі від Чорнобильської трагедії першої та другої груп). Замість квитанції вони можуть подати документ, який підтверджує їхні пільги.
У деяких випадках (залежно від країни, з якої ви переїжджаєте) може знадобитися довгострокова віза. Її копію також необхідно додати до пакету документів.
Звертатися у Львові за постійним дозволом на проживання потрібно протягом періоду, коли діє дозвіл на імміграцію. Як правило, він видається терміном на один рік.
Наступним кроком є написання заяви. Її зразок ви зможете знайти в Інтернеті або попросити у відділенні Державної міграційної служби України. На цьому етапі потрібно бути максимально уважним і кілька разів перевірити заяву після написання. Справа в тому, що помилки в цьому документі можуть стати причиною того, що вам не нададуть постійну посвідку на проживання.
Після цього заяву та документи необхідно віднести до відділення ДМС за місцем проживання. Зробити це потрібно особисто. Ваша справа буде розглядатися протягом семи днів. Якщо все було зроблено правильно, пізніше ви зможете
.У деяких випадках держава може відмовитися видавати посвідку на проживання. Причиною цьому може стати небезпека, яку конкретна особа представляє для країни та її жителів, а також виявлення шахрайства або неправильно оформленої заяви.
Для того щоб переїхати на
, необхідно мати відповідний дозвіл на імміграцію. Такий документ можна отримати в межах або за межами квоти імміграції, яка була встановлена Кабінетом Міністрів України.Імміграція громадян інших держав до України останніми роками зростає. Це відбувається з різних причин, в тому числі – економічних і політичних. Українська держава надає іноземцям можливість стати повноправними громадянами України, жити та працювати на українській землі відповідно до Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства».
Категорії осіб, які належать до квоти імміграції, перераховані в ст. 4 зазначеного вище Закону.
До цієї категорії належать такі особи:
- Діячі різних областей культури та науки, які визнані необхідними для культурного, наукового та освітнього розвитку України;
- Фахівці високої кваліфікації, які можуть своєю діяльністю у відповідних галузях принести користь Україні;
- Інвестори – люди, які інвестували в державну економіку України великі суми, що становлять не менше 100 тис. USD;
- Близькі родичі громадян України. До цієї категорії належать: повнорідні брати, сестри, діди, бабусі, онуки та внучки;
- Особи, які були громадянами України та втратили громадянство;
- Батьки, чоловік або дружина, а також неповнолітні діти особи, що вже отримала дозвіл на ;
- Особи, що стали жертвами такого злочину як торгівля людьми – такі особи можуть отримати дозвіл на імміграцію до України через 3 роки після встановлення статусу;
- Біженці та особи, яким було надано притулок в Україні (отримують дозвіл після 3-х років проживання в Україні).
Поза рамками цієї квоти отримати дозвіл на імміграцію до України можуть такі особи:
- Чоловік або дружина громадянина України – у випадку, якщо подружжя перебуває в шлюбі не менше 2 років;
- Батьки та діти осіб, які є громадянами України;
- Особи, що мають право на громадянство України за територіальним походженням;
- Особи, опікунами або піклувальниками яких є громадяни України, або навпаки – такі особи, які самі є опікунами чи піклувальниками громадян України;
- Діячі, переїзд яких до України важливий для держави та становить державний інтерес для України;
- Особи, які є іноземними українцями, а також чоловік такої особи та їхні діти – якщо вони разом в’їжджають на територію України.
Всі названі категорії осіб мають право переїхати до України на постійне місце проживання.
Що потрібно для отримання дозволу на імміграцію до України?Для отримання у Львові дозволу на імміграцію до України необхідно звернутися у відповідний підрозділ ДМС України та надати список обов’язкових документів:
- Три фотографії розміром 3,5 Х 4,5 см;
- Перекладену українською мовою копію паспорта. Правильність перекладу засвідчує нотаріус;
- Інформацію про місце проживання іноземця в Україні, а також про місце проживання в країні свого громадянства;
- Заповнений бланк заяви про надання дозволу на імміграцію;
- Документ, що підтверджує право заявника на імміграцію;
- Інформацію про склад сім’ї заявника. Відповідні документи слід перекласти українською мовою та засвідчити в нотаріуса;
- Довідку про стан здоров’я, в тому числі про відсутність певних захворювань, наркоманії, алкоголізму, токсикоманії та інфекційних захворювань, перелік яких затверджує відповідне міністерство;
- Довідку про відсутність судимості на території України та в країні свого громадянства або постійного проживання.
Порядок розгляду дозволу на імміграцію
Заяву про надання дозволу на імміграцію зацікавлена особа зазвичай подає особисто. У виняткових випадках, якщо поважні причини не дозволяють особисто прибути до відповідного підрозділу ДМС, документи можна надіслати поштою. Також допускається залучення представника, наприклад, адвоката, спеціаліста цієї галузі. Його повноваження повинні бути підтверджені нотаріально засвідченою довіреністю.
Якщо заявником є неповнолітня людина або недієздатна особа, то його інтереси в державній установі представляють батьки або опікун. Їхні повноваження підтверджуються свідоцтвом про народження неповнолітнього або рішенням компетентного органу про призначення опікуна. Якщо документи надсилаються листом, то справжність підпису заявника також засвідчується нотаріально. Зразок заяви на отримання дозволу на імміграцію можна знайти на сайті ДМС.
Розгляд документів триває близько одного року. У разі позитивного вирішення питання заявник отримує дозвіл, чинний протягом року. Відмова допускається тільки на підставах, встановлених законодавством. Зокрема, якщо особа вчинила злочин проти людства або має непогашену судимість за дії, за які була засуджена до позбавлення волі більш ніж на рік. Також особам, які внесли неправдиві відомості до заяви чи надали завідомо недостовірні документи (які втратили силу або є підробленими), відмовляють у наданні відповідної послуги.
Заява про надання дозволу на імміграцію до УкраїниЗаява на отримання дозволу на імміграцію можуть подати:
- особи, які перебувають за межами нашої країни на постійній основі (в такому випадку вищевказану заяву приймають і розглядають дипломатичні представництва та консульські установи української держави, які є за кордоном);
- особи, які проживають на українській території на визначених чинним законодавством засадах (тоді заяву подають на розгляд до територіальних підрозділів міграційної служби).
Якщо ви плануєте іммігрувати до України на підставі одруження, візьміть до уваги, що імміграція одного з батьків разом із неповнолітніми дітьми можлива тільки в тому випадку, якщо є відповідний письмовий дозвіл, завірений іншим із батьків, або рішення суду.
Оформлення посвідки на постійне місце проживання та отримання дозволу на імміграцію є досить складною та відповідальною процедурою, яка потребує уваги до дрібниць і великої кількості часу. Якщо ви хочете уникнути проблем і прискорити ці процеси, рекомендуємо звернутися за допомогою до професіоналів.
Питання про постійний дозвіл на проживання (ПМП), які нам часто ставлять іноземці:
- Чи може іноземець отримати ПМП після 5 років законного проживання в Україні?
Ні, не може. Проживання на законних підставах в Україні незалежно від терміну такого проживання (п’ять років, десять років або більше) не дає жодних додаткових переваг.
- Якщо іноземець отримує тимчасову посвідку на проживання вже не один рік (п’ять років і більше), чи може він розраховувати на дозвіл на проживання?
Посвідка на тимчасове проживання ніяк пов’язана з постійним дозволом на проживання (ПМП). Кількість років перебування в Україні на підставі тимчасової посвідки не впливає на ПМП, крім випадку одруження, адже для отримання ПМП іноземцю достатньо бути 2 роки в шлюбі.
- Чи можна отримати постійну посвідку на проживання дистанційно або за дорученням через юриста?
Іноземець повинен подавати на дозвіл на імміграцію (ПМП) тільки особисто. Так, з ним повинен бути імміграційний юрист, щоб роз’яснити, які він документи підписує та подає, і допомогти в їх оформленні, але імміграційний адвокат не може зробити це за відсутності особи. Якщо хтось таке обіцяє – швидше за все він (вона) шахрай, і ми не рекомендуємо звертатися до таких осіб.
- Скільки часу іноземець повинен перебувати на території України?
Отримання постійної посвідки на проживання в Україні не зобов’язує іноземця до постійного перебування на території України. Іноземець після отримання дозволу на імміграцію може перебувати на території України (або за її межами) стільки часу, скільки йому/їй потрібно.
- Чи можна прописати іноземця без отримання постійної посвідки на проживання (ПМП)? Ця прописка дає якісь додаткові переваги?
Прописати (зареєструвати місце проживання) можна тільки тоді, коли іноземець отримав посвідку на проживання. Прописка в паспорті іноземця неможлива. Прописка не дає жодних переваг.
- Що дає постійна посвідка на проживання іноземцю?
Крім права проживання на території України, дозвіл на імміграцію має ряд переваг:
1) отримання дозволу на імміграцію хоча б одному з іноземців дає право на ПМП для членів сім’ї іммігранта (мама, тато, діти); 2) право протягом 6 місяців після отримання ПМП ввезти своє особисте майно (авто) без сплати митних зборів.
- Чи потрібно міняти постійну посвідку на проживання старого зразка?
Постійна посвідка на проживання старого зразка виглядає як картонна розгортка та складається з документа на одну сторінку, складеного навпіл. Такий документ (посвідка на постійне проживання) не підлягає обов’язковій заміні та не має терміну дії. Але його використання може спричинити певні незручності. Адже саме цей зразок (а не посвідка на проживання нового зразка, яка виглядає як зелений паспорт) набагато легше підробити та його часто немає в базі даних. Також був випадок, коли втрата дозволу на проживання в Україні старого зразка призвела до необхідності почати процедуру отримання дозволу на імміграцію спочатку (заново всю процедуру), оскільки матеріали справи не збереглися. Якщо ж Ви проведете заміну старого зразка на новий, то уникнете додаткових проблем, які можуть виникнути з втратою посвідки на проживання або підозрами в підробці такого документа. У разі необхідності заміни, звертайтеся за телефонами, зазначеними на сайті, або +380960020100.
- Отримання постійної посвідки на проживання автоматично робить іноземця податковим резидентом України?
Ні, щоб стати податковим резидентом України, іноземцю потрібно виконати інші умови. Імміграційний резидент і податковий резидент – це різні речі.
Адвокатське об’єднання «Бачинський, Коломієць і партнери» в м. Львів надає послуги з питань отримання посвідки на проживання та дозволу на імміграцію до України. Наші імміграційні юристи та адвокати нададуть всі необхідні консультації, а також визначать, чи належить особа, яка бажає переїхати на ПМП до України, до квоти імміграції. Ми подбаємо про оформлення всіх документів відповідно до вимог Закону України.