Сьогодні ми маємо можливість спостерігати, як Україна все впевненіше займає своє місце на світовій арені. Починають працювати нові міжнародні наукові та комерційні проекти, велика кількість української молоді їде вчитись за кордон, а до нас, в свою чергу, приїжджають на навчання іноземні студенти. Уже нікого не здивуєш роботою в іншій країні – так само багато іноземців прибувають працювати на територію України.
Зважаючи на таку жваву відвідуваність нашої країни, все більшу кількість людей цікавлять правила реєстрації іноземних громадян в Україні. Це питання актуальне, як для самих іноземців, котрі приїжджають до нашої країни, так і власників житла, де селяться приїжджі.
Чи обов’язкова реєстрація іноземного громадянина в Україні
Багатьох цікавить, чи взагалі обов’язкова тимчасова реєстрація для іноземців – можливо вона просто не потрібна? Правила реєстрації іноземних громадян в нашій державі говорять про те, що тимчасова реєстрація іноземця в Україні є обов’язковою, якщо він приїхав на термін більший, ніж 90 діб. В такому випадку йому необхідна тимчасова або постійна посвідка на проживання в Україні, а також реєстрація іноземця за місцем проживання. Статті 205 та 206 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачають адміністративну відповідальність для власників, що надають своє житло для проживання, порушуючи порядок реєстрації іноземних громадян в Україні.
Для того, щоб уникнути відповідальності і штрафних санкцій, власникам житла та іноземцям необхідно дістати в повному обсязі інформацію про правила реєстрації іноземців в Україні і належним чином дотримуватись їх.
Порядок реєстрації іноземців на території України
По суті сама процедура, за якою відбувається тимчасова реєстрація місця проживання іноземця не містить в собі нічого складного. Слід знати, що реєстрація місця проживання іноземців в Україні відбувається в Центрі надання адміністративних послуг. Туди має звернутись або сам іноземець, або уповноважена особа, право якої представляти іноземного громадянина засвідчено документально.
Порядок реєстрації іноземних громадян передбачає, що має бути поданий наступний перелік документів:
- Заява іноземця чи особи без громадянства про реєстрацію місця проживання;
- Документ, де буде проставлена відмітка про реєстрацію;
- Квитанція про сплату державного мита за послуги;
- Документи, що свідчать про право особи займати житло, в якому вона реєструється – це може бути, наприклад, угода про оренду приміщення, нотаріально завірена згода власника житла тощо. В разі відсутності такого документу, власник житла має бути присутній особисто, щоб засвідчити свою згоду на заселення та реєстрацію.
Закон говорить про те, що реєстрація іноземців проводиться на термін дії угоди про оренду житла, якщо сторони її укладають. Власникові житла не варто цим нехтувати – трапляються випадки, коли іноземець виїжджає, не подбавши про зняття з реєстрації. В такому випадку власник житла повинен звернутись до суду – і кінець терміну дії угоди про оренду є підставою для зняття іноземця з реєстрації. Якщо ж угода про оренду відсутня, можуть виникнути складності – доведеться наводити докази, що реєстрація місця проживання іноземця вже не є актуальною.
Допомога юристів при реєстрації іноземців за місцем проживання
Реєстрація іноземців за місцем проживання – питання досить прозоре, але в ньому також можуть виникнути складності. Для того, щоб запобігти штрафних санкцій та різного роду неприємностей, зверніться за консультацією до фахівців. Висококваліфіковані спеціалісти з Адвокатського Об’єднання “Бачинський, Коломієць і партнери” радо допоможуть вам консультаціями або візьмуть на себе повний супровід справи – реєстрація іноземного громадянина буде в надійних руках.